۱۳۸۸ مهر ۱۸, شنبه

دیدنی ها در پاتایا

دومین شهری که در تایلند بازدید کردیم پاتایا بود که با اتوبوس به مدت 3 ساعت از بانکوک فاصله داشت. پاتایا یک شهر ساحلی است که سه خیابان اصلی دارد ، خیابان اول که لب ساحل است و یک طرفه از شمال به جنوب ، خیابان دوم یک میلان بالاتر از خیابان اول اما به موازات همان ، یک طرفه از جنوب به شمال است و خیابان سوم به موازات هردو خیابان، دوطرفه است ، جالبی کار دراین هست که اسم این سه خیابان به نام های خیابان اول ، خیابان دوم ، خیابان سوم شناخته می شود و مثل سایر شهر ها اسم معروف یا مشهوری ندارد! تمام کوچه های شهر پاتایا هم با نام سول هستند و کلا از سول 1 تا  19 داشتند و در هر خیابان این سول ها تکرار می شد ! مثلا می خواستی آدرس درست حسابی بدی باید می گفتی خیابان دوم سول 8!!!؟ البته قابل تذکر هست که اصولا مردم تایلند با مشخصات شهر و کوچه و خیابان وخودشون اصلا آشنایی ندارند!!!؟ و از یک غریبه سوال می پرسیدی زود تر به مقصد می رسیدی تا محلی های اونجا !!!؟ این مورد در حد دیوانه کردن گردشگران مشهود بود :)) اینم یکی از عجایب تایلند به حساب می آید.
روز اول ، تور مارا به تماشای تمساح(!)ها برد و باغی بود زیبا که علاوه بر کوروکودیل های محترم!!؟ جانداران دیگری مانند فیل ، اسب سفید، شترمرغ،طوطی، کوسه،مار،طاووس ، میمون و... هم بود ، نمایش کروکودیل ها هم خیلی جالب بود هم تهوع آور! والا این مزرعه کروکودیل ها مکانی پر از این حیوانات خبیث بود که افتضاح بوی بدی هم میداد.
بعد از آن به نمایشگاه دائمی طلا و جواهر رفتیم ، که بسیار زیبا بود و درخشان ونورانی :)) هرچه به آقایون در کروکودیل سرا خوش گذشت به خانم ها در ساختمان جواهرات !!! مخصوصا که آقایون حسابی خرج کردند ، هاهاها.....ه
از دیدنی های دیگر پاتایا می توان به شوی آلکازار گفت که آقایون مبدل شده به خانم ها !!!؟؟؟ برگزار می کندد ، ساحل مرجان ، آکواریوم و کاخ چوبی از سایر مکان های دیدنی هست ، البته سینما سه بعدی جزء یکی از مکان هایی هست که ما ایرانی ها به علت فقدان آن در کشور حتما باید می رفتیم و جای همه خالی اونم چه فیلمی ، مقصد نهایی 5 ، ترس مرگ شده بودم !!؟
هوای پاتایا از بانکوک بهتر بود و البته بر خلاف شهر بانکوک خلوت تر و جمع تر بود اما خوب تایلند به خاطر همین پاتایا به یک سری نام های دیگر مشهور است ، مثلا شب ها خیابان واک استریت ،  جهنمی است در قالب دختران رقصان و جام های گناه!!؟

۲ نظر:

مهدي آقائي گفت...

سلام سفر و گردش در دور دنيا بسيار خوب و مفيده و براي ديده هاي عبرت بين بسيار ارزشمند است.

سعید گفت...

من هر سال میرم بانگکوک جنس میارم یه گریز به پاتایا هم میرم شب دیسکو بعد از ظهر بادی ماساژ.تمام