۱۳۸۸ آبان ۳, یکشنبه

رنگ در تجارت

انتخاب رنگ و تهیه قالب مناسب برای سایت چنان از اهمیت زیادی برخوردار است که در صورت عدم رعایت این نکات به ضاهر ساده و ظریف می تواند مشتری را به سمت سایت های رقیب هدایت کند چراکه رنگ ها در 90 ثانیه اول اثر زیادی بر روی احساسات ما می گذارد و این اثر رنگ می تواند بیننده را ترغیب به خرید یک جنس نماید، برای یک طراحی موثر نیاز به مطالعات مختلفی در اقوام و ملل ، روانشناسی رنگ ها ، کاربرد رنگ ها ، روانشناسی اشکال هندسی ، روانشناسی مشتری و فنون تجارات الکترونیک می باشد . در متن زیر به صورت خلاصه وار تاثیر رنگ در تجارت را توضیح می دهم تا عزیرانی که علاقه مند به کسب وکار الکترونیکی هستند با رعایت این نکات طعم تجارت را مزه کنند.
رنگ سفید یعنی صداقت وملایمت و در تجارت از این رنگ برای بک گراند ها استفاده می شود زیرا خستگی گیر و انرژی دهنده است. برعکس رنگ سیاه نباید به عنوان پشت زمینه استفاده شود چون علاوه بر خستگی چشم خشونت و قدرت اجبار را نیز معنی می دهد.
رنگ قرمز در تجارت یعنی وام و بدهی و کسری ، این رنگ احساسات شدید و تپش قلب را در بیننده تولید می کند و برخلاف آن رنگ آبی که معنای امنیت و وفاداری را می دهد، در تجارت به معنای ضمانت مالی است
رنگ سبز به معنای آزادی و پیش رفت و فراوانی است و در تجارت به معنای مقام و ثروت است .
رنگ خاکستری به معنای صمیمیت زیاد و اعتبارونفوذ است و در تجارت یعنی سنت گرایی، رنگ صورتی در تجارت یعنی بی گناهی و رنگ بنفش یعنی بزرگ نشان دادن .
رنگ زرد باعث افزایش تمرکز شده و در تجارت یعنی تاکید و ایده روشنفکرانه اما باید دقت شود که از این رنگ استفاده زیاد نشود چراکه سخت ترین نوع رنگ برای چشم هاست. رنگ های طلایی و نقره ای نیز نشان دهنده پرستیژ و مدگرایی و لوکس بودن است.
خوب اینم از تفسیر رنگ در تجارت ، امید است که این اندک مختصر چکیده شده از مقالات و کتاب هایی که در این زمینه خوندم برایتان مفید باشد . و در صورت عیب یا نقص در این خلاصه مرا با نظرات موثر خود راهنمایی فرمایید
رعنا اردکانیان

۱ نظر:

ناشناس گفت...

tutsplus.com