۱۳۸۹ فروردین ۲۲, یکشنبه

یک روز بارانی و بهاری....

امروز یک شنبه 22 فروردینه ، هوا بارانی ، ابرهای سنگین و قطرات درشت باران مشهد را از برکت الهی مملو می کرد.
معمولا واسه ما مشهدی ها خیلی سخته که توی این روزا از محل کار یا خونمون بزنیم بیرون و یک هوایی تازه کنیم ، برای همین خیابونا توی این روزا خلوت تره ، تمیز تره و آروم تره....
خلاصه اینکه رفتم بیرون ، همیشه دلم میخواست از خود شهر مشهد عکس بگیرم و حال و هوای شهرو ثبت کنم .
کسایی که مشهدو زیاد نمی شناسند (حالا چه مشهدی یا غیر مشهدی !) . باید خدمتتون عرض کنم که یک کانال آب از وسط شهر رد میشه که توی این چند سال اخیر شهرداری به خودش آمد و این مسیر خشک و خالی که به یک بیابونی تبدیل شده بود را رسیدگی کرد و کردش بوستان(!) . از لحاظ عرضی باید بگم که اندازه ی کمی داره اما از لحاظ طولی خب زیاده
 خب اینم نقشه مشهد ، مسیری که کانال مذکور قرار داره را با رنگ سبز مشخص کردم و محل عکس های پایین را هم ذکر کردم.
چندتا از عکس ها را می گذارم تا شما هم لذت ببرید:
از خیابان چمران (انتهای بیمارستان امام رضا میشه) شروع کردم چون اونجا بود که کانال را دیدم و از اونجا تصمیم گرفتم که از  اونجا تا خونه را در مسیر کانال (بوستان کنونی) راه برم.{عکس شماره 1}

بازار کارهای دستی و سنتی جات و اینجور چیزا {عکس شماره 2}
شهرداری از کانال حداکثر اسفاده اش را کرده و توی این بازار میوه و خوراکی جات را میتونی پیدا کنی (چه جمله ای شد ها!) {عکس شماره 3}
هی میگین که تفریحات شهر مشهد کمه (!) نمایی از یک تفریح سالم و مخالف با دخانیات (هه هه هه) عجبا اسم بازی را یادم رفته - فکر کنم لی لی بود . هرچی که بود من یک دور توی این هوا بازی کردم! نخندین بهم ها ! خیلی خوش گذشت .  {عکس شماره 4 }
بازم نمایی از امکانات تفریحی مشهد مقدس (!) . اما بازم همینا خیلی خوبه  {عکس شماره 5 }
  {عکس شماره 6 }
به عنوان یک پیشنهاد بهتون میگم حتما این مسیر را برین ، مخصوصا اگر می خواهید برید یا سر صبح یا هنگام بارش باران در هر موقع روز یا هنگام غروب افتاب برید چون هم هوا این مواقع بهتره هم کسی نیست هم چهچه پرنده ها حسابی لذت بخش تره ...
مثلا امروز که من رفتم برای مدتی روی یک صندلی (با این همه که خیس بود) نشستم و به اطرافم گوش سپردم : اول گوش هایم زیبایی هارا نمی یافت اما ذره ذره صدای پشت صحنه بیش تر شد : اواز پرندگان ، قطرات باران ، حرکت ماشین ، پرت شدن قطرات باران از میان برگ های درختان ، شلپ شلپ صدای اب در گودی های مملو از اب ، باد ملایم بهاری و صدای جویبار آب ....  واقعا زیبا بود . آدم حتما که نباید بره مسافرت یا اخر هفته بره به طرقبه و شاندیز که هوا تازه کنه و خستگی در کنه! همین یک ربع- بیست دقیقه ماندن در این هوای لطیف خودش یک دنیا ارزش داره ....
تا امتحان نکنین نمی تونین متوجه انرژی فراوانی که بهتون میده بشین...
نکته 1: یادم رفت که بهتون بگم که در این مسیر توالت هم هست ! نگران نباشید ...
نکته 2: اگر واقعا خواستین حداکثر لذت را از مسیر ببرین پیشنهاد میکنم تنها برین تا بجای حرف زدن و صد البته حرف شنیدن ! تمرکزتون تماما به اطراف باشه .
نکته 3: تروخدا چیبس و پفک نخرین ! (الان این مورد آخر را هم خودم نمی دنم چرا گذاشتم ! اما جدا نخرین)

۱ نظر:

ناشناس گفت...

خوبه که اینقدر دقیق به اطرافت نگاه میکنی.
بازم از این مدل بگذار