۱۳۸۹ فروردین ۱۸, چهارشنبه

خاطرات یک مغ (پائولو کوئلیو)

مقدمه 
در آذر سال 88 اتفاق نوینی برایم رخ داد ، مردد میان دو تصمیم بزرگ خود معلق مانده بودم: رسیدن به انچه آرزویش را دارم یا قبول یک کار روز مرگی که درباتلاق پارادیم هایش غرق شده...
مشورت ها درروند مردد بودنم تاثیری نداشت ، تا اینکه این کتاب را که در ویترین کتاب فروشی دیدم ، همیشه منتظر فرصتی بودم که این اثر دیگر پائولو را هم بخونم ، پس شاید زمانش رسیده بود
و اما کتاب
کتاب زیباست ، زیباست ، زیباست: جملاتی زیبا را از میان دریای عشقش انتخاب کردم ، پیشنهاد میکنم که کتابو بخونید... به شما راه عشق ورزیدن ، را آشنایی و راه گمشده تان را نشان می دهد.
انسان هرگز نمیتواند از رویا دست بکشد. رویا خوراک روح است مانند غذا که خوراک تن است. در زندگی بارها رویاهامان را فروریخته و تمناهامان را ناکام می بینیم اما باید به دیدن رویا ها ادامه بدهیم اگر نه روحمان میمیرد.
نبرد نیک ،نبردی است که به نام رویاهامان برای رسیدن به ان انجام می شود. در جوانی که برای نخستین بار با تمام نیرو وارد این نبرد می شویم اما چون شیوه جنگیدن را نیاموخته ایم پس بر علیه خود می جنگیم و می گوییم رویا هایمان کودکانه یا دشوارترازانند که تحقق یابند،رویا هایمان را در درون می کُشیم، چون از جنگیدن در نبرد نیک می ترسیم.
 سه نشانه مرگ رویا ها : 1- بهانه کمبود وقت . 2- روزمرگی و خواستن عادت ها 3-ارامش و ترجیح دادن غروب جمعه به روزی پر تلاتم و هیجان
با انکار رویاهامان و رسیدن به ارامش، وارد دوره کوتاهی از اسودگی می شویم اما کم کم رویا های مرده در درونمان می پوسد و سراسر زندگی مان را متعفن می کند ، با افراد پیرامونمان بی رحم می شویم و بعد این بی رحمی را به خود معطوف می کنیم و.....  در یک روز زیبا ، رویاهای مرده و فاسد ، تنفس را برایمان دشوار می کند و ارزوی مرگ می کنیم
" شیطان هم یک فرشته است ، اما نیرویی آزاد و طغیانگر است . فعالیت او در سطح مادی است و زمین قلمرو انست . اگر اورا به حال خویش بگذاریم به پراکندن خویش میل دارد . اگر برانیمش تمامی حسن هایی را که همیشه  می تواند به ما بیاموزد از دست می دهیم ؛ او از جهان و ادمیان بسیار میداند. اگر شیفته ی او شویم ما را تسخیر و از نبرد نیک باز می دارد ، پس تنها راه رویارویی با وی پذیرفتنش به عنوان دوست و شنیدن توصیه های اوست اما نباید بگذاریم او قواعد بازی را به ما دیکته کند"....
این متن فوق را به این دلیل دوست دارم که زیبایی ها همیشه در کنار زشتی ها جلوه میکند ، و از بد ها می تونی خوبی ها را بیاموزی... شیطان هم در انسان های بد (حالا از بد هر تعریفی که داشته باشی) جلوه می کند...
برای خرید کتالب می تونید به سایت انتشارات کاروان مراجعه کنید....
و در انتها ازآقای دکتر آرش حجازی برای ترجمه فوق العاده زیبایشان ممنون و سپاسگذارم .

۳ نظر:

حمید گفت...

مثل اینکه دیگه کتابای ارش حجازی چاپ نمیشه ، این کتابو تو چطوری خریدی؟

رعنا اردکانیان گفت...

والا من به این موضوع دقت نکردم ، مطمئنید؟ درباره اینکه چطور خریدم باید بگم که رفتم کتاب فروشی و کتابو انتخاب کردم رفتم جای صندوق پول را دادم اونم کتابو کرد توی پلاستیک داد دستم منم امدم بیرون!
:))

حمید گفت...

D: