۱۳۸۹ فروردین ۷, شنبه

سهم من (پرینوش صنیعی)

مقدمه:
بعد از چند سال دوری از خواندن کتاب های رمان ، نمی دانم چرا بی دلیل هوس خواندن این جور کتابا به سرم زد! البته مشوق اصلی اش دختر عموم و نوه عمه ام بودند که از کتاب تعریف خیلی می کردند و اون قدر روی حرفشون تایید داشتن که حتی خود کتاب را هم برایم آوردن!
درباره ی کتاب:
والا قطر کتاب آدمو به فکر می بره که چه قدر طرف توی کتاب حرف زده(!) {راستش من کلا با کتاب های رمان مشکل دارم ((: }
اما کتاب جالبی است و تفاوت شاخصی با سایر کتاب های رمان ایرانی که اکثرا مثل فیلم هندی هاست داره (البته این یکی هم کم از فیلم هندی ها نمیاره ! )
اما نکات برجسته ی کتاب: با تعجب دیدم که در انتشارات کشور به یک نویسنده اجازه دادن که راجع به سرگذشت و سرنوشت یک خانواده از مجاهدین خلق مطلبی نوشته بشه اونم طوری که خواننده دلش به حال این دوتا بچه و مامانشون بسوزه (!)
اما موضوع اصلی اینه که نشون داد زمان انقلاب یک عده جوان که تمام آرزویشان آزادی مردم از شاه و زندگی برتر برای ملت بود چگونه تک تک به نحوی پرپر شدند و اونایی که خودشیرینی(پاچه خواری) حاج آقا ها و آقازاده ها را می کردند به مقام و مال و اوج رسیدند و نکته برجسته تر و طلایی ترش اینه که این موضوع  برای ارشاد اونقدر معمولی و عادی و رایجه که به نویسنده اجازه نشر کتاب را بده .
همین ! بقیه کتابو خودتون بخونین ..... البته باز بهتر از این کتاب رمانهای دیگه هست !!!
فقط تفاوت ما ایرانی ها با این خارجی ها اینه که من دوساعت دارم توی اینترنت می گردم که یا سایت مرجع خود کتاب را معرفی کنم یا سایت مرجع نویسنده اما انگار نه انگار که کسی برای این کتاب ارزش قائل بشه! (حتی خود نوینده)

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
کتاب سهم من در نگاه اول خیلی زیاد می آد.
ولی وقتی شروعش می کنی غرق می شی توش.
به نظر من چون تقریبا هر کسی این وقایعی که تو این کتاب اومد یه جورایی احساس کرده باعث می شه که با کتاب ارتباط خوب برقرار کن، البته از قلم زیبای نویسنده هم خیلی تاثیر داره.
کلا کتاب تاریخ ایران از سال 1340 تا اواخر 1380 با داستان تعریف می کنه که مثل کتاب های ذبی اله منصوری چون حالت داستانی داره خسته کننده نیست.
من به همه پیشنهاد می کنم بخونن کتاب، ضرر نمی کنن!
والسلام.
موفق باشین!