۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه

سریال supernatural

چند ماه پیش دختر عموی عزیز یک بسته فیلم بهم داد که شامل بخش اول سریال هیجان امیز supernatural بود . قبل از دیدن فیلم به خودم گفتم برو بابا این چرندیات چیه ...! اما حاضرم با تک تک تون شرط ببندم که بعد از دیدن بخش اول فصل اول فیلم شما حاضرید که تمام شب را صرف دیدن سایر بخش ها و تمام ماه را صرف دیدن کل سریال بکنید!
عجیب تر از همه اینکه من هیچ گاه فیلم های ترسناک و ادم کشی و روحی و جنی و خرافاتی ندیدم و اصلا سبک علاقه مندی و کلاس فیلمی ام در این زمینه چرندیات نیست ! اما سریال 5 ساله supernatural با تمام سریال های ترسناک بی محتوا متفاوت است .
از مزایای سریال supernatural:
1-با این همه که کل فیلم در مورد اجنه و ارواح و شیاطین و موجودات خبیس ماورائی است اما در کل 5 فصل فیلم ، ذره ای احساس ترس دلهره آور به شما دست نمی دهد چرا که گارگردانی فیلم به گونه ایست که خشونت بیش از حد و وحشی گری مد نظرش نیست.
2_فیلم مثل داستان هزار و یک شب شما را وادار به ادامه دیدن کل بخش ها میکند . البته این حس به صورت اتومات و با تمایل زیاد در بیننده تولید میشود.
3-سریال در صحنه های متفاوت و با ادم های متفاوت و حتی موجودات ماورائی مختلف هست و در طول فیلم تنوع در همه صورت و همه مدل وجود داره و سریال خسته کننده نیست.
4-مثل تمام ترفند های هالیودی فیلم سرشار از دختران و پسران خوشتیپ و زیبا هست .  :))
5_حس اتحاد خانواده، اهمیت به ارزش خانواده ، احترام به اعضای خانواده در فیلم به صورت هدفی پر رنگ یا حتی اصلی تحریر شده.


معایب سریال supernatural:
1- دراین سریال ، اکثر شیاطین و موجودات خبیس را زن ها بازی میکردند و اکثر فرشته ها و نقش های اصلی که قهرمانان فیلم بودند را مرد ها بازی میکردند . :))
2-در فیلم نشون داد که شیطون ها سر قولشون هستند و دروغ نمی گویند اما فرشته ها موجوداتی بدون فکر که دروغ میگفتند و سر قولشان نمی ماندند و تنها اجرا کننده دستور هستند و به صورتی فرشته ها نقش تروریست را در فیلم اجرا میکردند !
3- نویسنده یا تهیه کننده فیلم ، به صورت حتم بدون مذهب و بی دین یا به صورتی لائیک بودند چرا که در فیلم به صورتی محسوس نشان داد که خدا وجود ندارد و تمام موجودات را خدا در این دنیا رها کرده و البته معنی سرنوشت و اجبار و اختیار  را به زیر سوال برد . و در فیلم پیامبری را ساخت که مشروب میخورد و با زن ها و سایر فساد های سطحی زمینی نقش یک پیامبر اخر زمونه را اجرا میکرد!
و اما نکات فیلم :
1-در دنیای ما شیاطین و خونخار ها و دراکولا ها و سایر این موجودات ماورا طبیعه فراوانند اما نکته اینه که ما به دنبال اجسام متفاوت و عجیب هستیم در صورتی که در حقیقت خون اشام ها در دنیای حقیقی افرادی اند که حق مردم را میخورند و شیاطین مردمی هستند که با دروغ و نیرنگ کاملا برنامه ریزی شده ، به اهداف خود میرسند!
2-در فیلم نشان میداد که شیاطین برای اجرای اهدافشون توسط ادمی زاد نیاز به اجازه و تمایل رسمی خود فرد دارند و نمی توانند با اجبار یک انسان را به انجام کاری وادارند و این مرا به یاد ایه ای در قران میانداخت که در روز قیامت جواب شیطان به مردمی که ادعا داشتند که تمام اعمال بدشان تقصیر شیطان است و انها بی گناه اند این است که می گوید : من تنها شما را دعوت کردم و از شما درخواست کردم و این شما بودید که دعوت مرا اجابت نمودید!
نمی دانم به شما پیشنهاد دیدن سریال را بدهم یا نه ، چرا که دیدن این سریال کاملا وابسته به میزان سطح اگاهی و شناخت شما به خود و خدا است و اگر جزو افرادی هستید که محیط اطرف و مخصوصا فیلم ها در سطح عقاید و باور هایتان تاثیر میگذارد ، پیشنهاد من اینه که از خیر فیلم بگذرید .
تگ ها: سریال ماوراء طبیعه ، سریال سوپر نتچرال ، سریال سوپر نچرال ، سریال supernatural ، سریال super natural ، سم وینچستر ، دین وینچستر ، لوسیفر ، sam winchester , dean winchester , demon ,  Jensen Ackles , Misha Collins , Jared Padalecki , SUPERNATURAL ,
رعنا اردکانیان ، خرداد 89

۳ نظر:

سم وینچسر گفت...

منم سریال را تا نصفه دیدم ، خیلی خرافاتی هست اما جالبه

ناشناس گفت...

seryalesh behtar az lost o 24 hast
kam neveshti azash

رعنا اردکانیان گفت...

به سم !: تا اخرش را پیشنهاد میکنم ببینید
به ناشناس: من سریال لاست را ندیدم اما از نظرتون سپاس گذارم