۱۳۸۹ خرداد ۲۰, پنجشنبه

گذری بر یاهو پالس: (Yahoo pulse )


معرفی نقاط قابل توجه و قابلیت های یاهو پالس  Yahoo pulse:
بلاخره  یاهو پالس به صورت اتومات وارد تمام حساب های ایمیل کاربران سرور یاهو شد،
 از انجا که به صورت اتومات بعضی از اطلاعات شخصی شما امکان دارد توسط یاهو پالس به دیگران نشان داده شود ، در این پست به نحوه مدیریت اطلاعات شخصی ، قابلیت ها و نکات جالب دریاهو پالس می پردازیم . قسمت های مهم تر این پست که حتما باید توسط شما کاربر گرامی مورد توجه قرار بگیرد را با رنگ اناری مشخص میکنم.

برای تست همزمان یاهو پالس با متن این پست به شما پیشنهاد میکنم که وارد حساب کاربر یاهوی خود شوید یا روی لینک زیر برای ورود به یاهو کلیک کنید : http://mail.yahoo.com
حالا برای رفتن به یاهو پالس روی این ادرس کلیک کنید http://pulse.yahoo.com یا این مسر را در نوار ادرس مرورگر خود تایپ کنید.

مانند عکس فوق ، صفحه شخصی یاهو پالس شما ظاهر میشه ، من بر اساس شماره های عکس توضیحاتم را میدهم:
1-Home: در این قسمت که صفحه اصلی یاهو پالس شماست ، اطلاعاتی نظیر فعالیت دوستان شما در یاهو و جمله روز شما  نشان داده میشود ، و شما اگر از متن یا عکس یکی از دوستان خود خوشتون آمد ، می توانید دکمه like و برای نوشتن نظر خود دکمه commnet را فشار دهید. 
2:Have something to share: این ایده از سایت تویتر امده و معمولا در این مکان میتونید حستون ، جمله روز، جمله ای زیبا یا شعر و ... را بنویسید.
3_notification - suggestion: در این قسمت لیست افرادی که به شما درخواست افزودن در لیستشان را داده اند نمایش میدهد و بر اساس لیست دوستان شما در قسمت suggestion افرادی دیگر برای دوستی را به شما معرفی میکند
4_ apps: لیست دسترسی سریع به برنامه های کاربردی شماست که در ادامه توضیح کامل را خواهم داد.
بخش بعدی که خیلی خیلی مهمه ، قسمت info هست که در عکس با شماره 1 مشخص شده و علت اصلی تحریر این پست بلاگم ، توضیح همین بخشه هست! 
این قسمت برای مدیریت مشخصات حساب کاربری شماست و اگر به درستی تنظیم نشود امکان داره که خیلی از اطلاعات شما به باد بره! شاید شما علاقه ای به نمایش مشخصاتی نظیر ایمیل های وابسته تون یا شهر زندگی تون یا .... در این سایت نداشته باشید ، یا برعکس ، شاید دوست داشته باشید که علاقه مندی های خود مانند موسیقی ها ، فیلم ها ، برنامه های تلویزیونی و کتاب های محبوبتان را در پروفایل خود لیست کنید پس دقت کنید که در این سمت با زدن دکمه  edit(که با شماره 2در عکس مشخص شده ) روی هر بخش انرا بر اساس سلیقه خود مدیریت کنید.


در بخش Blog (شماره 1) بلاگ شما دریاهو پالس نشان داده میشود . در بخش شماره 2 شما لیست پست های بلاگتون را میبینید ، در بخش شماره 3 شما میتوانید پست (نوشته) جدیدی را به بلاگ خود اضافه کنید . دربخش شماره 4 میتوانید محتویات پست های اخیر خود را ویرایش-خذف کنید . شماره های 5و6و7 نیز نحوه های مختلف قابلیت نمایش و ترتیب پست های اخیر بلاگ شما را نشان میدهد.


در بخش Apps (شماره1) نیز برنامه های کاربردی موجود در یاهو لیست شده اند . این برنامه های کاربردی برای منظور های مختلف تهیه شده اند ، مثلا اگر بخواهید از اخرین فیلم های هالیود باخبر بشید یا بخواهید کتاب های محبوبتان را لیست کنید ، یا بازی رایانه ای انجام دهید یا از اب و هوای شهری خاص با خبر بشید یا .... کلا این برنامه ها برای منظور های مختلف و سلیقه های متمایز طراحی میشه و معمولا استقبال مردم را به خودش داره.... حالا برای افزودن برنامه ی کاربردی خود (روی شماره 2 ) در پروفایلتان کلیک کنید : find Apps و از میان برنامه های مختلف ، کاربرد های محبوبتان را با زدن دکمه Add اضافه کنید

حالا با رفتن به بخش setting بحثمون را کمی جدی تر و حرفه ای تر میکنیم . برای رفتن به قسمت تنظیمات (settings) در نوار بنفش- سیاه پروفایتان گزینه setting را کلیک فرمایید.
با کلیک بر لینک موجود در Manage privacy settings ( قسمت a ) اطلاعات مربوط به تنظیمات حریم شخصی نمایش داده میشه  در عکس زیر این مشخصات را توضیح میدهم: به ترتیب خطوط
  • این گزینه به سایرین اجازه میده که پروفایل شما را با جستجو نام شما در اینترنت بیابند
  • این گزینه نام هایی را که شما مایلید تا سایرین با جستجوی انها در یاهو به سراغ پروفایل شما ایند ، مشخص میکند برای افزودن نام دیگر یا خذف نام روی لینک add or remove کلیک کنید.
  • به دیگران اجازه میدهد که برای شما پیغام بفرستند و لیست پیغام های مهمانان شما را مشاهده کنند ، شما میتوانید توسط منوی کشویی مربوطه انتخاب کنید که اطلاعات تان به همه یا لیست دوستان ویا به هیچ کس نشان داده شود.
  • به لیست دوستانم اجازه بده که از اطلاعات من در برنامه های کاربردی شان استفاده کنند (توصیه نمی شود)
  • پروفایل مرا مخفی کن (برای کسانی که دوست دارند دور از اجتماع باشند!) با انتخاب این گزینه پروفایل و مشخصات شما را کسی نمی تواند ببیند - سیستم غار نشینی!!
برای خیلی ها خوشایند نیست که فعالیت هایشان در یاهو پلاس بر سایرین لیست شود ، برای جلوگیری از ارسال گزارش اعمال تان در یاهو پلای قسمت b را دنبال کنید. درManage updates ( قسمت b) میتوانید مشخص کنید که چه کسانی ، چه برنامه های ، چه سایت هایی را که شما در ان عضو هستید را ببینند . همانطور که قبلا گفته شد شما میتوانید توسط منوی کشویی مربوطه انتخاب کنید که اطلاعات تان به همه یا لیست دوستان ویا به هیچ کس نشان داده شود.
درManage my linked accounts (قسمت c )می توانید یاهو پلاس خود را به سایت محبوب فیس بوک و توییتر اتصال دهید ، البته در ایران این امر بدون مجوز شکن فراهم نیست!
درManage notifications  (قسمت d) نیز میتوانید به صورت گزارش نامه ای ،وقوع رویداد های مختلف در یاهو پلاس خود را تنظیم کنید.
این هم از معرفی همه جانبه پاهو پروفایل ، حالا خیالتون راحت میشه ، چون میدونید چه کسانی به چه مطالبی از شما دسترسی دارند.
 هرچند که پرتال یاهو در زمینه سایت های اجتماعی همیشه چند پله از رقیبان خود (سایت هایی نظیر فیس بوک ، های فایو و ارکات ) عقب تر بوده اما برای کاربرانی که اولین تجربه چت کردن و نامه فرستادنشونو در میزبانی یاهو داشته اند ، همیشه رخنه ای از امید وجود داره که با یاهو لذت سایت های اجتماعی را هم ببرند و در دریای عظیم خدمات یاهو دقایق زیبایی را سپری کنند.
امیدوارم این پست بلاگم مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.
تگ ها : یاهو پالس ، Yahoo pulse ، یاهو پروفایل ، تنظیم پروفایل یاهو ، تنظیم پروفایل در Yahoo pulse ، تنظیم پروفایل در یاهو پالس ، سایت اجتماعی ، مدیریت تنظیمات و مشخصات در Yahoo pulse ، مدیریت مشخصات در یاهو پالس.
شهریور 89 .
رعنا اردکانیان

۵ نظر:

محمد امیر گفت...

یاهو پلاس را تنظیم کردم
خوب توضیح داده بودی اما یک کم گیج شدم

رعنا اردکانیان گفت...

به محمد امیر : خوشحالم که توانستید تنظیم کنید ، و ممنون برای انتقادتون ، حتما در نگارش های بعدی تلاش بیشتری بر روان نویسی میکنم

ناشناس گفت...

سلام.لطف کنین که در مورد suggestions در پروفایل بیشتر توضیح بدین .از اونجایی کهsuggestion به معنی پیشنهادات است برتی من سوال هست که شخصی suggestion میتواند ارسالذ کند که ما به او connect a,dl یا خود یاهو پیشنهاد میدهد؟
ممنون میشم اگر جوابم رو بدین

ناشناس گفت...

اگر شخصی ما رو connect بکنه، میشه فهمید آی دی طرف چی هست؟
چطوری میشه برای شخصی که باهاش connect نیستی یه پیام فرستاد.
فقط به صفحه یاهو پلاسش دسترسی داری؟!

مجید گفت...

سلام، مرسی بخاطر راهنمایی خوبتون. من یه سوال دارم چطور میشه مثل یه عکس که واسه بقیه share میکنیم و تو البومون میزاریم، یه فایل تصویری هم بذاریم تا Connection هامون بتونن ببینن؟