۱۳۸۹ خرداد ۳۱, دوشنبه

آموزش دسته بندي كردن ايميل

اگر شما  صاحب ایمیل (نامه الکترونیکی!) میباشد  و نامه های مختلف از اشخاص متفاوت دربافت میکنید ، امکان دارد که خواسته باشید که نامه های دریافتی موجود در صندوق پستی خود را دسته بندی کنید و نامه های مربوط به شخص یا گروهی خاص را در پوشه ای جدا بایگانی و دسته بندی کنید . به این صورت یک نظم مناسب به صدوق پستی خود داده اید و به راحتی میتوانید میان نامه های کاری ، خانوادگی ، تفریحی خود تمایز قائل بشوید . به این صورت هنگامی که زمان کافی برای مرور تمامی نامه های موجود در صندوق خود ندارید میتوانید به راحتی به پوشه نامه های اصلی و مهم خود بروید یا بلعکس زمانی که وقت ازاد دارید و تمایل دارید که لیوان قهوه خود را در میان سیلاب نامه های تفریحی میل کنید ، میتوانید به پوشه نامه های تفریحی مراجعه کنید.
در این پست قصد دارم روش دسته بندی نامه ها در یاهو را برایتان تشریح کنم ، هرچند که این روش قدیمی است و خیلی ها از همان ابتدا نامه های خود را دسته بندی کردند اما به قول معروف ماهی را هر وقت از اب بگیری تازه هست ، نه!؟ در ضمن از دوست عزیزم (الهه ن) بابت ارسال ایمیل مفیدش که بانی انگیزه نگارش این پست شد متشکرم .
گام اول : به حساب کاربری خود در یاهو وارد شوید ،
گام دوم :اگر از مدل یاهو کلاسیک استفاده میکنید در قسمت سمت راست یاهو میل خود باید مانند عکس زیر را مشاهده کنید ، روی Option کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه Mail Option را انتخاب کنید
 اگر از مدل یاهو جدید استفاده میکنید ، در قسمت سمت راست یاهو میل خود مانند عکس زیر روی Options کلیک کنید و گزینه More Options... را انتخاب کنید.
اکنون وارد Mail Option خود شده اید ، مانند عکس زیر از منو سمت چپ خود گزینه filters را انتخاب کرده و مانند شماره 2 موجود در عکس گزینه add Filters را انتخاب کنید
حال مانند عکس زیر پنجره ای برای شما باز میشود ، بر اساس نوع فیلتری که شما میخواهید اعمال کنید گزینه های مختلف دارد
در قسمت filter نامی برای فیلتر خود برگزینید
  • اگر میخواهید نامه هایی مربوط به شخصی خاص را در پوشه ای متفاوت دخیره کنید ، در قسمت Sender ، ای دی (شناسه ایمیل)ان شخص را وارد کنید مثلا 12wqe@yahoo.com سپس از بخش move to folder آن را به پوشه خودش مربوط کننید.
  • اگر میخواهید نامه های گروهی خاص را در پوشه ای متفاوت ذخیره کنید ، در قسمت subject  عنوان گروه را تحریر کنید ، دقت فرمایید عنوان گروه یعنی دقیقا همان نامی که هر بار از سمت گروه به شما نامه ارسال میشود این نام به عنوان شناسه گروه در بخش عنوان نامه ذکر میگردد ، به عنوان مثال امروز من نامه ای از گروه روزانه به عنوان: {.::ROZANEH::. GOOGLE Office in Zurich Switzerland } را دریافت کردم، حال برای تولید فیلتر برای گروه روزانه کافی است که در قسمت subject مربوط به عکس زیر عنوان ROZANEH را تحریر کنم و سپس از بخش move to folder آن را به پوشه خودش مربوط کنم . از منوی کشویی بهترین گزینه contains میباشد ، برای هر مدل نظم بندی این گزینه دست شما را باز میگزارد
  • دقت فرمایید اگر پوشه برای گروهتان از قبل ایجاد نکرده اید با انتخاب گزینه  [new folder] از همان بخش move to folder پوشه ای جدید بسازید .
خب از اکنون ایمیل هایی که توسط فیلتر خود تعیین کرده اید به جای انکه مستقیما در صندوق پستی اصلی شما ظاهر گردد ، وارد پوشه های دسته بندی شما میشود. 
 دوستان عزیز به جای غرغر کردن در مورد سیلاب نامه های گرو ه هایی که عضو هستید ، یا تعیین انتخابات گروهی برای محدود کردن نامه ها یا[BEEP](!)یا حرکاتی حیرت انگیز دیگر (!)، با نظم بخشیدن به نامه های دریافتی خود لحظاتی خوش در اینترنت داشته باشید و صرف زمان برای مرور نامه هایتان را به حداقل برسانید
تیرماه 89
رعنا اردکانیان

۳ نظر:

ناشناس گفت...

khub bud age zoudtar mineveshtish bazi ha inghadr darde sar dorost nemikardan

ali گفت...

estefade kardam mersi

رعنا اردکانیان گفت...

به ناشناس : امیدوارم مفید واقع بشه
به علی - عالی : خواهش میکنم