۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

هفت اشتباه طراحی لوگو

1-استقاده از تصاویر شطرنجی:
 
مزیت های کلی تصاویر برداری:
به راحتی مقیاس پذیر است، به راحتی قابل ویرایش است و به راحتی در سایر رسانه ها جوابگوست
2_ استفاده از انباره هنر و گالری:


 
استفاده از سایر لوگو ها به خاطر قانون کپی رایت ممنوع است و همچنین استفاده از سایت های رایگان طراحی لوگو هرچند جرم کپی رایت ندارد اما بعد ها برایتان مشکل زا خواهد بود.
3-طراحی لوگو برای دل خود تا مشتری ها!:
 
گاهی اوقات مشتری طراحی لوگو یا حتی خود طراح با دیدن یک فونت جذاب ، تمایل بسیار زیادی از استفاده آن دارد ، باید از خود بپرسید ایا این فونت قابل خواندن برای تمام مشتری هاست و آیا با کار شما همخوانی دارد؟

4-پیچیدگی بیش از حد:

 
هرچه لوگوی شما شلوغ و پیچیده تر باشد ، پروسه ی بیش تری را مشتری باید برای به خاطر سپاری آن طی کند ، بدی کار زمانی خودش را نشان می دهد که لوگو در سایز کوچک چاپ شود که به چشم بیننده بیشتر شبیه یک میکروب کوچک یا یک خرابکاری هنری می باشد تا لوگو!
5-متکی شدن به تاثیر گذاری رنگ :

انتخاب رنگ باید آخرین تصمیم طراح باشد، کار خود را به صورت سیاه سفید طراحی کنید و سپس رنگ زنی را آغاز کنید تا در چاپ سیاه سفید لوگو با مشکل مواجه نشوید

6-استفاده از فونت های متنوع:
 
استفاده زیادی از فونت ها به معنی نشان دادن یکباره یک آلبوم از کار های هنری است، هرچه تعداد فونت های استفاده شده بیش تر باشد ، مشتری گیج تر می شود ، حداکثر استفاده ار دو نوع فونت توصیه می شود.
7- کپی کردن از سایرین: بدترین و زشت ترین کار اینه که از لوگوی دیگران کپی برداری کنید. که نه مشتری و نه بازار این کار را می پسندد مانند کاری که امروزه چینی ها می کنند و از مارک های معروف نایک و شانل و آدیداس و... کپی برداری و با اندکی تغییر کوچک به نام خود ثبت می کنند و با این کار خود باعث گمراهی خریدار نیز می شوند.

ترجمه و خلاصه از مجله ی سمشینگ
رعنا اردکانیان ، چهارشنبه 23 دی



۷ نظر:

مسعود گفت...

خلاصه ، مفید ، مناسب
اما تا بخواهم همین ها را به مشتری بفهمونم دیونه میشم! دلشون می خواد که کل داستان شاهنامه توی لوگوشون باشه!

hami گفت...

میشه بپرسم استاد مارو از گجا و تا چه حد میشناسین

رعنا اردکانیان گفت...

سلام ، استاد شما؟؟، اگر حداقل اسمشون را هم ذکر می کردید خیلی بهتر بود ، چون من در این پست اسم فردی یا شخصی را ذکر نکردم! و تا الان حدود 50-60 تا استاد محترم و متشخص می شناسم.....

hami گفت...

استاد آقایی

رعنا اردکانیان گفت...

سلام آقا/خانم حامی،
ایشون استاد دوره کارشناسی اینجاب بودند و به لطف پروژه نهایی که با ایشون داشتم مفتخرم. منظورتون را تا چه حد از آشنایی متوجه نمی شوم !؟ اما اگر منظورتون شخصیت والای ایشون است که مشخصا خودتون تاکنون متوجه منش و رفتار محترم ایشون شده اید.

hami گفت...

من پسرم.
خوش به حالتون.
من ذیگه با ایشون درسی ندارم.
اما بابت همین دودرسی که داشتم از خداوند ممنونم.
کمن مثل ایشان.
به چشم یه الگو به ایشان می نگرم.
امید که همیشه و هرجا پاینده و موفق باشند.
البته خودمونیم خیلی سخت نمرست

رعنا اردکانیان گفت...

سلام آقای حامی
با این مورد که ایشون خیلی سخت نمره هستند کاملا موافقم! اما مطمئنم شما هم مثل من ملاکتون نمره نیست بلکه تک نکته و درس زندگی ایست که امکان داره در طول ترم از کسی یاد بگیری و یک عمر به کار بری....برای من دانشگاه و استاد یعنی همین...
;)