۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

نمایشگاه پژوهش و فن آوری

به مناسبت هفته پژوهش در نمایشگاه مشهد به مدت چهار روز محققین و دانش پژوهان ، مقالات و نوآوری ها و اخنراعات و تحقیقات خود را به نمایش گذاشتند که به لطف دانشگاه خراسان ، من نیز به عنوان غرفه دار در نمایشگاه حضور داشتم ، نمایشگاه مانند همیشه نقاط ضعف و قوت خودش را داشت و بهتر است از اینکه به غرفه داران اجازه ورورد قبل از ساعت 9 صبح و 4:30 بعد از ظهر را نمی دادند و جماعتی را پشت در های بسته و در هوای سرد نگاه می داشتند و احساس های عجیب و غریب نگهبانان نمایشگاه  چیزی نگویم!
و اما از عجایب نمایشگاه!!!: به دلیل اینکه عنوان نمایشگاه پژوهش و نوآوری بود، شما همه نوع چیزی را می تونستید در نمایشگاه مشاهده کنید ! باغ وحش ، کانی ها ، ربات ، ساعت، نرم افزار، فیلتر آب ، مجسمه های بازیافتی ، شهرداری ، استانداری ، شرکت گاز و آب و فاضلاب(!)و برق ......
خلاصه اینکه یک نوع موزه بود ! هرچند که در بی نظمی، نمایشگاه حرف اول را می زد اما مشاهده زحمات برخی ها این نقص ها را از یادها پاک می کرد.
جماعت بازدید کننده هم به چند دسته تقسیم می شدند : به غیر از گروهی که برای تحقیق و جستجو و بازدید حقیقی به نمایشگاه آمده بودند، عده ای برای پیدا کردن پروژه و تحقیق آماده یا خرید و سفارش آن برای پروژه های دانشگاهی شون بودند ، عده ای برای دریافت خودکار و هدیه ، عده ای برای گذراندن وقت در کنار یارشون در محیطی کاملا فرهنگی(!) عده ای هم خانواده را آورده بودند یک شب بیرون از خونه تا در محیط نمایشگاه ساعاتی خوش داشته باشند به قول اونورآبی ها آمده بودند پیک نیک :)) ! گروهی برای دید زنی آمده بودند ! گروهی برای عکاسی و فیلم برداری و تهیه خبر ، باقی مانده افراد هم غرفه دار بودند.
و اما در مدت نمایشگاه در بازدیدی که خودم داشتم عکس هایی را گرفتم که به صورت گزارش خبری در این پست برای شما می گذارم تا افرادی که افتخار حضور در نمایشگاه برایشون مقدور نشده با دیدن این عکس ها تا حدودی خود را در آن محیط حس کنند.



در تالار فردوسی ، دانشگاه خراسان تنها موسسه ای یود که دانشجویان تمام رشته هایش در آن حضور فعال داشتند

من نمی دونم چرا آرزوی تمام پسر ها اینه که خلبان بشن !؟

 واقعا کار این موسسه زیبا و ارزشمند بود و البته روابط عومی شون هم عالی بود

 دستگاه نقشه خوان فرش

 بدون شرح(!)



 وقتی میگم باغ وحش ، خوب شوخی نمی کردم که !

وایییی توضیحات این آقا با این همه که جالب و جذاب بود اما از فیلم های ترسناک وحشت آور تر بود!!!

 آخه کارخانه جات مقصود چینی توی نمایشگاه چه می کردند ، خدا داند

و اما این حضور در این غرفه چیز دیگری بود ...هر چزی که دستشون آمده بود خشک کرده بودن



یک نمونه افتخار آفرین 

و اما دانشگاه الزهرا مانند همیشه شیک ترین و زیبا ترین را به نمایش گذاشته بود
البته مگر میشه غیر از بهترین را از این دانشگاه خواست، 

اکثر آموزشگاه ها و مدارس و دانشگاه ها ربات برای نمایش داشتند اما غرفه کانون مخترعین گوی را از بقیه ربوده بود
و با سروصدا در بلند گو ، اجرای مسابقه و اهدای جوایز خود را متمایز کرده بود

اینجا به من گفتند اگر اسم یکی از این وسائل آزمایشگاهی را بگی جایزه میگیری !
فکر کنم از ظاهرم معلوم بوده که چه علاقه ی خاصی به شیمی دارم!


نتیجه کلی : کشورمون دریاچه ای از نیاز ها و امید ها و تلاش ها را برای بهبود می پذیرد و ما افراد سازنده را داریم و تنها چیزی که لازم است که ایران ما ، ایران شود همکاری و پشت کار است .
به امید روزی که همکاری و هماهنگی و سازندگی  جایگزین حسادت ها ،کینه ها، پاپوش ساختن  و ایراد گرفتن و نه گفتن ها شود.

۲ نظر:

poya گفت...

وبلاگ خوبی مطالب منحصر به فرد خودت مطالب رو نوشتی اموزنده هم هست ولی مشکل قالب وبلاگ وموضوعات با هم mach نیستن ینی از 1 موضوع پریدین به موضوع دیگه در کل خوب کار کردین افرین by.

monire گفت...

gozareshe jalebi bud , sitet khube , edame bede