۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

ده سایت جالب به مناسبت هفته پژوهش

سلام، مدت هاست که به خاطر کمبود فرصت نتونستم مطلب در وبلاگ بگذارم ، این بار شورع بلاگ نویسی را با آغاز هفته پژوهش استارت می زنم . روز سه شنبه سمیناری تحت عنوان ده سایت جالب به مناسبت هفته پژوهش ارائه دادم که خلاصه اونو در زیر قرار می دهم ، امیدوارم مفید واقع بشه.
1- mozilla firefox
همان طور که می دونید این مرورگر توانست قدرت انحصاری را از اینترنت اکسپلورر برباید و در لیست بهترین ها قرار گیرد .
که البته اخیرا نسخه فارسی این مرورگر نیز تولید شده و فارسی زبانان به راحتی می توانند با مرورگر فارسی فاکس به گشت و گذار در نت بپردازند.
این عکس مربوط به خود فایر فاکس است و در آن مقایسه سرعت عملکرد سه نسخه خود را به نمایش گذاشته و به راحتی به شما امکان ارتقا به آخرین نسخه را می دهد
و اما افزونه های این مرورگر که گذراندن لحطات در اینترنت را برای ما شیرین تر و جذاب تر می کند، نیز از سایر امکانات این مرورگراست
به عنوان مثال شما می تونید پوسته مرورگر خود را بنابه سلیقه خود تغییر دهید ، سورس سایت ها را مشاهده کنید، از اب و هوا با خبر بشوید ، فینگلیش را به فارسی تبدیل کنید و ......
2_ howstuffworks
این سایت به عنوان یکی از ده سایت برتر آموزشی دنیا شناخته شده که در آن به آموزش نحوه کارکرد وسائل و اشیاء و .... می پردازد .که با طراحی پازل ها و آزمون ها و آیا می دانستید ها جذابیت خود را بالا برده و در 30 ثانیه اول مشاهده آن در ذهن کاربر سوال ها یی را ایجاد می کند که با وبگردی در سایت به پاسخ خود برسند و صد البته با این کار یک مشتری به سایر مشتری های خود اضافه می کند.
حتما بهتون پیشنهاد می کنم که یک روز مرخصی بگیرید (!) و با گذراندن وقت خود در این آدرس اطلاعات عمومی خود را به روز کنید .
3_Twitter
شما تو این سایت برای خودتون یک اکانت می سازین و از این به بعد با استفاده از این اکانت می تونین هر بار (در هر لحظه و هرجا که خواستین) یک متن کوتاه در حد 140 کارکتر بنویسین و بگین دارید چی کار می کنین یا به چی فکر می کنی، می خوای چی کار کنی و ... . به نظر ایده  طراحی و پیاده سازی این سایت مسخره است اما بر خلاف این فکر این سایت از زمان راه اندازی خود تا کنون ، ملیون ها کاربر از سراسر جهان دارد که همه مشغول (پچ پچ کردن یا همون خبرچینی ) هستند و رسانه هایی چون BBC -CNN و غیره توسط این آدرس به علاقه مندی ها و تفکرات مشتریان خود پی می برند . متاسفانه بعد از انتخابات این سایت در کشور مسدود شد.
4-TED
این آدرس نیز یکی از ده سایت برتر آموزشی است که در آن کلیپ های تصویری از افراد مختلف با ایده های متفاوت در طبقه بندی های مختلف هست که البته پشتیبانی چندین زبان زنده ی دنیا را هم دارد اما متاسفانه تا کنون زبان فارسی در ان درج نشده .  در این جا شما با ایده های مختلف آشنا می شید ، گاهی می خندید ، گاهی شوکه می شید و گاهی هم حیرت زده به صفحه مانیتور خیره می مانید! امتحانش مجانی است اما مواظب باشید معتاد نشید!

 زمانی که در اینترنت به جستجو و مطالعه مطالب میپردازید و به اصطلاح وب گردی می کنید با سایت ها - وبلاگ ها یا مطالبی مواجه میشود که برایتان جالب و مفید هستند و مایل هستید که آدرس آن مطلب را نگه داری کنید تا بعدا بتوانید دوباره به آنها مراجعه کنید.این سایت قابلیت ذخیره سازی لینک های مورد علاقه شما را توسط سیستم جدید ذخیره سازی (tagging) می دهد
برای استفاده ازاین  خدمات کافی است به صورت رایگان ثبت نام کنید. بعد از عضویت در سایت شما میتوانید آدرس های مورد نظر خود را در ان ذخیره کنید. به این صورت از هر مکان و با هر کامپیوتری میتوانید با ورود به خوشمزه به لیست مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید. سایت خوشمزه مشکل طبقه بندی مطالب را هم حل نموده است. در این سایت به جای استفاده از سیستم طبقه بندی شاخه ای یا Category از سیستم Tagging استفاده میشود. شما بر روی نام آدرس مورد نظر تعدادی Tag یا همان برچسب می چسبانید و بعدا به راحتی به آنها دسترسی دارید. امتحان کنید تا به قدرت این سیستم پی ببرید.
این یکی از سایت های خوب فارسی زبان هست که اطلاعات خوبی راجع به گجت ها در اختیارمان قرار میدهد
و اما Gadget به وسایل کوچک مکانیکی و یا الکترونیکی گفته میشود که اغلب اندازه ای کوچک دارند و دارای کاربرد زیاد و خاص در زندگی هستند. به عبارت دیگر وسایلی که برای انجام کارها مفید و پرکاربرد هستند را Gadget می نامند.

7-ایران CG
و اما اگر بخواهم توی سایت های فارسی زبان گل سرسبد خلاقیت و کارایی را نام ببرم مطمئنا اولین سایتی را که به آن اشاره می کنم  ایران CG هست .سایت در زمینه طراحی های گرافیک کامپیوتری  پیاده سازی شده و جواب گوی بسیاری از سوالات شما در زمینه های مختلف نرم افزار های دوبعدی و سه بعدی است. تالار های گفتگو ، مجله ماهنامه ، گالری تصاویر ، مقاله های آموزشی ، ابزار ها و دانلود ها و ..... از امکانات سایت هست که هر کدام به خوبی جواب گوی نیاز های شماست. تنها ایراد (به نظر من البته) رنگ تیره سایت هست که آدمو یاد دارک لورد کتاب هری پاتر می اندازد!

 
8_ Google Analytics
 آمارگیر گوگل ، یک سایت کاربردی و مناسب برای بدست آوردن آمار بازدید سایت یا بلاگ شما با پارامتر های مختلف می باشد. می تونید توسط بارگذاری  کد مربوطه در بخش صفحه خود ، از مشخصات کاربرانی که به سایت شما سر می زنند باخبر شوید ، از کدام شهر ، در کدام کشور ، با چه جستجویی ، از کدام سایت و ...... همه از گزینه هایی برای مشخص نمودن آمارسایت شماست.

9-livemocha
می خواهید غیر از زبان مادریتان به چند زبان زنده دنیا مسلط باشید؟ از فرا گیری زبان ها لذت می برید؟ یا شاید هم مقتضی به کسب و کارتان باید زبان دیگری را فرا گیرید؟ هزینه کلاس های زبان به درآمدتان نمیصرفد؟ یا شاید هم زمان کلاس ها با برنامه شما هماهنگ نیست؟
مهم نیست که جزء کدام دسته فوق هستید ، مهم اینست که زبان مورد علاقه خودتون را یاد بگیرید! و این سایت دقیقا به این منظور طراحی شده . تنها کافی است که عضو سایت شوید ، زبان مادری را انتخاب کنید، زبان واسط را مشخص کنید و زبانی را که می خواهید فرا گیرید را تعیین کنید . در گام بعدی به شما افرادی را که زبان سوم شما ، زبان مادری است و زبان مادری شما زبان انتخابی آنها برای فراگیری است را معرفی می کنید تا با کمک به یکدیگر زبان ها را به راحتی فراگیرید. البته کار به اینجا ختم نمی شود و اصل مطلب در برنامه های آموزشی خود سایت هست که بر اساس خواندن ، نوشتن ، گوش کردن و قواعد و مکالمه طبقه بندی می شود.
10-Facebook
و اما آخرین  که البته یکی از بهترین سایت ها در زمینه شبکه های اجتماعی و خویشاوند یابی است . هرچند که این سایت یعد از رخداد انتخابات مسدود شده اما خوب توسط نرم افزار های مختلف امکان ورود به آن هست! که البته در طراحی و سیاست های سایت جای گفتگوی زیادی است که در مبحثی دیگر به آن می پردازم


۲ نظر:

reza گفت...

khub bud amma tozihet kam bud

ناشناس گفت...

سمینارتون مفید ، سریع ، با محتوا بود
اندازه نوشته هاتون را بزرگ تر کنید