۱۳۸۹ خرداد ۳۱, دوشنبه

آموزش دسته بندي كردن ايميل

اگر شما  صاحب ایمیل (نامه الکترونیکی!) میباشد  و نامه های مختلف از اشخاص متفاوت دربافت میکنید ، امکان دارد که خواسته باشید که نامه های دریافتی موجود در صندوق پستی خود را دسته بندی کنید و نامه های مربوط به شخص یا گروهی خاص را در پوشه ای جدا بایگانی و دسته بندی کنید . به این صورت یک نظم مناسب به صدوق پستی خود داده اید و به راحتی میتوانید میان نامه های کاری ، خانوادگی ، تفریحی خود تمایز قائل بشوید . به این صورت هنگامی که زمان کافی برای مرور تمامی نامه های موجود در صندوق خود ندارید میتوانید به راحتی به پوشه نامه های اصلی و مهم خود بروید یا بلعکس زمانی که وقت ازاد دارید و تمایل دارید که لیوان قهوه خود را در میان سیلاب نامه های تفریحی میل کنید ، میتوانید به پوشه نامه های تفریحی مراجعه کنید.
در این پست قصد دارم روش دسته بندی نامه ها در یاهو را برایتان تشریح کنم ، هرچند که این روش قدیمی است و خیلی ها از همان ابتدا نامه های خود را دسته بندی کردند اما به قول معروف ماهی را هر وقت از اب بگیری تازه هست ، نه!؟ در ضمن از دوست عزیزم (الهه ن) بابت ارسال ایمیل مفیدش که بانی انگیزه نگارش این پست شد متشکرم .
گام اول : به حساب کاربری خود در یاهو وارد شوید ،
گام دوم :اگر از مدل یاهو کلاسیک استفاده میکنید در قسمت سمت راست یاهو میل خود باید مانند عکس زیر را مشاهده کنید ، روی Option کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه Mail Option را انتخاب کنید
 اگر از مدل یاهو جدید استفاده میکنید ، در قسمت سمت راست یاهو میل خود مانند عکس زیر روی Options کلیک کنید و گزینه More Options... را انتخاب کنید.
اکنون وارد Mail Option خود شده اید ، مانند عکس زیر از منو سمت چپ خود گزینه filters را انتخاب کرده و مانند شماره 2 موجود در عکس گزینه add Filters را انتخاب کنید
حال مانند عکس زیر پنجره ای برای شما باز میشود ، بر اساس نوع فیلتری که شما میخواهید اعمال کنید گزینه های مختلف دارد
در قسمت filter نامی برای فیلتر خود برگزینید
  • اگر میخواهید نامه هایی مربوط به شخصی خاص را در پوشه ای متفاوت دخیره کنید ، در قسمت Sender ، ای دی (شناسه ایمیل)ان شخص را وارد کنید مثلا 12wqe@yahoo.com سپس از بخش move to folder آن را به پوشه خودش مربوط کننید.
  • اگر میخواهید نامه های گروهی خاص را در پوشه ای متفاوت ذخیره کنید ، در قسمت subject  عنوان گروه را تحریر کنید ، دقت فرمایید عنوان گروه یعنی دقیقا همان نامی که هر بار از سمت گروه به شما نامه ارسال میشود این نام به عنوان شناسه گروه در بخش عنوان نامه ذکر میگردد ، به عنوان مثال امروز من نامه ای از گروه روزانه به عنوان: {.::ROZANEH::. GOOGLE Office in Zurich Switzerland } را دریافت کردم، حال برای تولید فیلتر برای گروه روزانه کافی است که در قسمت subject مربوط به عکس زیر عنوان ROZANEH را تحریر کنم و سپس از بخش move to folder آن را به پوشه خودش مربوط کنم . از منوی کشویی بهترین گزینه contains میباشد ، برای هر مدل نظم بندی این گزینه دست شما را باز میگزارد
  • دقت فرمایید اگر پوشه برای گروهتان از قبل ایجاد نکرده اید با انتخاب گزینه  [new folder] از همان بخش move to folder پوشه ای جدید بسازید .
خب از اکنون ایمیل هایی که توسط فیلتر خود تعیین کرده اید به جای انکه مستقیما در صندوق پستی اصلی شما ظاهر گردد ، وارد پوشه های دسته بندی شما میشود. 
 دوستان عزیز به جای غرغر کردن در مورد سیلاب نامه های گرو ه هایی که عضو هستید ، یا تعیین انتخابات گروهی برای محدود کردن نامه ها یا[BEEP](!)یا حرکاتی حیرت انگیز دیگر (!)، با نظم بخشیدن به نامه های دریافتی خود لحظاتی خوش در اینترنت داشته باشید و صرف زمان برای مرور نامه هایتان را به حداقل برسانید
تیرماه 89
رعنا اردکانیان

۱۳۸۹ خرداد ۲۵, سه‌شنبه

ارزوی دانشجو وبازاری

ساعت دانشگاه به پایان رسیده بود و سیل عظیمی از دانشجو ها در خیابان در حرکت بودند و همراه پیاده رویشان ، شاد و خوشحال از اتفاقات آنروز سخن میگفتند تا به نزدیکی مغازه ای رسیدند ، از پشت شیشه های مغازه، پسرکی همسن انان نظارگر شادی و هلهله بیرون بود و در دل به خود میگفت : ای کاش منم مانند انان تحصیل میکردم و مدرک مهندسی یا دکترای خود را میگرفتم ، چه زندگی بهتری داشتم اگر ادامه تحصیل میدادم حیف از جوانیم که در پشت این مغازه حروم شد . فارغ از اینکه دانشجویان پشت شیشه با اندوه و غصه به یکدیگر میگفتند : بچه ها اگر ما هم  به جای خوندن این درس های بی فایده و هدر دادن وقت و سرمایه مان برای گرفتن مدرکی که حتی اندازه خروس قندی برای شرکت ها و اداره ها ارزش نداره مثل این پسره یک کسب وکاری راه میانداختیم و اگر اینچنین بود چه زندگی بهتری داشتیم ، حیف از جوانیمان که در نیمکت های دروس بی محتوا هدر شد!
این صحنه برای شما اشنا نیست ؟
شهریور 89
رعنا اردکانیان

۱۳۸۹ خرداد ۲۱, جمعه

کودک درونتان را کوک کنید

با تشکر از سایت نارنجی ، به سایتی رسیدم که شهارش این بود : کودک درونت را سرگرم کن
در این سایت یک سری وسایل مختلف که در زمینه های اشپز خونه ، حیاط ، اتاق خواب و ... هست را دارا میباشد و تفاوت اصلی اش اینه که این وسایل جالب توجه هست و جذابیت خاصی در طراحی اش داده که باعث میشه که دلتون برای خرید اینجور وسایل لحظه شماری کنه ، اغلب وسایل ساده است و شما نیز با کمی حوصله و سلیقه میتونید درستشون کنید .
در ادامه پست چند تا از وسایلی که برام جالب بود را میگذارم
این یک بشقاب ساده است که طرح اولیه روی بشقاب صورت یک مرد هست که شما می تونید با قرار دادن خوراکی های خود چهره مرد را ارایش کنید ، دقت کنید که این ظرف چه قدر به بچه های بدغذا خور، در خوردن کمک میکنه ، قیمتش 12 دلاره
این یکی مخصوص همه ماهاست که ناخنک زدن و با انگشت غذا خوردن را دوست داریم! دیگه خودتون می دونید که این وسیله چه قدر در حفظ جان و سلامت ما مفید واقع میشه، قیمت پک چهارتاییش در سایت 8 دلاره

اینم مخصوص سس های کچاپ و خردل ! چه حس خوبی داره نه ! قیمت هر کدومشون 4دلاره!
اینم برای کسانی هست که میخواهند حمامشون را به دیسکو تبدیل کنند ، امتحانش باید جالب باشه
خب این ادرس سایت این وسایل محبوب
http://www.perpetualkid.com
تگ ها : گجت ، گجت خانوادگی ، ابزار اشپزخانه ، گجت اشپز خانه ، چرندیات جالب!
شهریور 89
رعنا اردکانیان

۱۳۸۹ خرداد ۲۰, پنجشنبه

گذری بر یاهو پالس: (Yahoo pulse )


معرفی نقاط قابل توجه و قابلیت های یاهو پالس  Yahoo pulse:
بلاخره  یاهو پالس به صورت اتومات وارد تمام حساب های ایمیل کاربران سرور یاهو شد،
 از انجا که به صورت اتومات بعضی از اطلاعات شخصی شما امکان دارد توسط یاهو پالس به دیگران نشان داده شود ، در این پست به نحوه مدیریت اطلاعات شخصی ، قابلیت ها و نکات جالب دریاهو پالس می پردازیم . قسمت های مهم تر این پست که حتما باید توسط شما کاربر گرامی مورد توجه قرار بگیرد را با رنگ اناری مشخص میکنم.

برای تست همزمان یاهو پالس با متن این پست به شما پیشنهاد میکنم که وارد حساب کاربر یاهوی خود شوید یا روی لینک زیر برای ورود به یاهو کلیک کنید : http://mail.yahoo.com
حالا برای رفتن به یاهو پالس روی این ادرس کلیک کنید http://pulse.yahoo.com یا این مسر را در نوار ادرس مرورگر خود تایپ کنید.

مانند عکس فوق ، صفحه شخصی یاهو پالس شما ظاهر میشه ، من بر اساس شماره های عکس توضیحاتم را میدهم:
1-Home: در این قسمت که صفحه اصلی یاهو پالس شماست ، اطلاعاتی نظیر فعالیت دوستان شما در یاهو و جمله روز شما  نشان داده میشود ، و شما اگر از متن یا عکس یکی از دوستان خود خوشتون آمد ، می توانید دکمه like و برای نوشتن نظر خود دکمه commnet را فشار دهید. 
2:Have something to share: این ایده از سایت تویتر امده و معمولا در این مکان میتونید حستون ، جمله روز، جمله ای زیبا یا شعر و ... را بنویسید.
3_notification - suggestion: در این قسمت لیست افرادی که به شما درخواست افزودن در لیستشان را داده اند نمایش میدهد و بر اساس لیست دوستان شما در قسمت suggestion افرادی دیگر برای دوستی را به شما معرفی میکند
4_ apps: لیست دسترسی سریع به برنامه های کاربردی شماست که در ادامه توضیح کامل را خواهم داد.
بخش بعدی که خیلی خیلی مهمه ، قسمت info هست که در عکس با شماره 1 مشخص شده و علت اصلی تحریر این پست بلاگم ، توضیح همین بخشه هست! 
این قسمت برای مدیریت مشخصات حساب کاربری شماست و اگر به درستی تنظیم نشود امکان داره که خیلی از اطلاعات شما به باد بره! شاید شما علاقه ای به نمایش مشخصاتی نظیر ایمیل های وابسته تون یا شهر زندگی تون یا .... در این سایت نداشته باشید ، یا برعکس ، شاید دوست داشته باشید که علاقه مندی های خود مانند موسیقی ها ، فیلم ها ، برنامه های تلویزیونی و کتاب های محبوبتان را در پروفایل خود لیست کنید پس دقت کنید که در این سمت با زدن دکمه  edit(که با شماره 2در عکس مشخص شده ) روی هر بخش انرا بر اساس سلیقه خود مدیریت کنید.


در بخش Blog (شماره 1) بلاگ شما دریاهو پالس نشان داده میشود . در بخش شماره 2 شما لیست پست های بلاگتون را میبینید ، در بخش شماره 3 شما میتوانید پست (نوشته) جدیدی را به بلاگ خود اضافه کنید . دربخش شماره 4 میتوانید محتویات پست های اخیر خود را ویرایش-خذف کنید . شماره های 5و6و7 نیز نحوه های مختلف قابلیت نمایش و ترتیب پست های اخیر بلاگ شما را نشان میدهد.


در بخش Apps (شماره1) نیز برنامه های کاربردی موجود در یاهو لیست شده اند . این برنامه های کاربردی برای منظور های مختلف تهیه شده اند ، مثلا اگر بخواهید از اخرین فیلم های هالیود باخبر بشید یا بخواهید کتاب های محبوبتان را لیست کنید ، یا بازی رایانه ای انجام دهید یا از اب و هوای شهری خاص با خبر بشید یا .... کلا این برنامه ها برای منظور های مختلف و سلیقه های متمایز طراحی میشه و معمولا استقبال مردم را به خودش داره.... حالا برای افزودن برنامه ی کاربردی خود (روی شماره 2 ) در پروفایلتان کلیک کنید : find Apps و از میان برنامه های مختلف ، کاربرد های محبوبتان را با زدن دکمه Add اضافه کنید

حالا با رفتن به بخش setting بحثمون را کمی جدی تر و حرفه ای تر میکنیم . برای رفتن به قسمت تنظیمات (settings) در نوار بنفش- سیاه پروفایتان گزینه setting را کلیک فرمایید.
با کلیک بر لینک موجود در Manage privacy settings ( قسمت a ) اطلاعات مربوط به تنظیمات حریم شخصی نمایش داده میشه  در عکس زیر این مشخصات را توضیح میدهم: به ترتیب خطوط
  • این گزینه به سایرین اجازه میده که پروفایل شما را با جستجو نام شما در اینترنت بیابند
  • این گزینه نام هایی را که شما مایلید تا سایرین با جستجوی انها در یاهو به سراغ پروفایل شما ایند ، مشخص میکند برای افزودن نام دیگر یا خذف نام روی لینک add or remove کلیک کنید.
  • به دیگران اجازه میدهد که برای شما پیغام بفرستند و لیست پیغام های مهمانان شما را مشاهده کنند ، شما میتوانید توسط منوی کشویی مربوطه انتخاب کنید که اطلاعات تان به همه یا لیست دوستان ویا به هیچ کس نشان داده شود.
  • به لیست دوستانم اجازه بده که از اطلاعات من در برنامه های کاربردی شان استفاده کنند (توصیه نمی شود)
  • پروفایل مرا مخفی کن (برای کسانی که دوست دارند دور از اجتماع باشند!) با انتخاب این گزینه پروفایل و مشخصات شما را کسی نمی تواند ببیند - سیستم غار نشینی!!
برای خیلی ها خوشایند نیست که فعالیت هایشان در یاهو پلاس بر سایرین لیست شود ، برای جلوگیری از ارسال گزارش اعمال تان در یاهو پلای قسمت b را دنبال کنید. درManage updates ( قسمت b) میتوانید مشخص کنید که چه کسانی ، چه برنامه های ، چه سایت هایی را که شما در ان عضو هستید را ببینند . همانطور که قبلا گفته شد شما میتوانید توسط منوی کشویی مربوطه انتخاب کنید که اطلاعات تان به همه یا لیست دوستان ویا به هیچ کس نشان داده شود.
درManage my linked accounts (قسمت c )می توانید یاهو پلاس خود را به سایت محبوب فیس بوک و توییتر اتصال دهید ، البته در ایران این امر بدون مجوز شکن فراهم نیست!
درManage notifications  (قسمت d) نیز میتوانید به صورت گزارش نامه ای ،وقوع رویداد های مختلف در یاهو پلاس خود را تنظیم کنید.
این هم از معرفی همه جانبه پاهو پروفایل ، حالا خیالتون راحت میشه ، چون میدونید چه کسانی به چه مطالبی از شما دسترسی دارند.
 هرچند که پرتال یاهو در زمینه سایت های اجتماعی همیشه چند پله از رقیبان خود (سایت هایی نظیر فیس بوک ، های فایو و ارکات ) عقب تر بوده اما برای کاربرانی که اولین تجربه چت کردن و نامه فرستادنشونو در میزبانی یاهو داشته اند ، همیشه رخنه ای از امید وجود داره که با یاهو لذت سایت های اجتماعی را هم ببرند و در دریای عظیم خدمات یاهو دقایق زیبایی را سپری کنند.
امیدوارم این پست بلاگم مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.
تگ ها : یاهو پالس ، Yahoo pulse ، یاهو پروفایل ، تنظیم پروفایل یاهو ، تنظیم پروفایل در Yahoo pulse ، تنظیم پروفایل در یاهو پالس ، سایت اجتماعی ، مدیریت تنظیمات و مشخصات در Yahoo pulse ، مدیریت مشخصات در یاهو پالس.
شهریور 89 .
رعنا اردکانیان

۱۳۸۹ خرداد ۱۶, یکشنبه

قلعه دیجیتالی

کتاب بسیار زیبای دیگر از نویسنده محبوب این روزها آقای دن بروان (Dan Brown) ، البته این کتاب دومین اثر نویسنده بوده و در سال 1996 تحریر گشته ،به قول خیلی از منتقدان حرفه ای کتاب خوانش، اقای دن براون تنها با چند تحقیق ساده راجع به رمز گذاری و رمز گشایی دست به نگارش کتاب زده و حرفه ای نتونسته بنویسه . اما از نظر من که در ایران و دانشجوی رشته ی کامپیوترم و این کتاب را درسال 2010 دارم میخونم ، هم هیجان انگیزه و هم خنده دار ! چرا که کتابی که محتوایش حداقل به 15 سال گذشته و به سیستم های قوی کامپیوتریزه و ابر رایانه ها و الگوریتم ها و نابغه های سازمان های مخفی و دولتی امریکایی اشاره می کند و سر به افشای دولتمردان آمریکایی می گذارد هنوز حتی در کشور ما رنگ و بوی حقیقی نگرفته ! 15 سال پیش تازه ما به عنوان اختراعی نوین و خارق العاده به کامپیوتر مینگریستسم درصورتی که آن سمت دنیا تمام اطلاعات سیستم های کاربران اینترنتی و تمامی ایمیل هایشان از صافی سازمان های امنیتی آمریکا می گذشته ! کلمه شکاف دیجیتالی به نظر من بدتر از کلمه جهان سومی بر ما در این روز ها دارد ضربه میزند ! .
و اما خود داستان کتاب قلعه دیجیتالی ، با این همه که خواندنی است و آقای دن براون تمام تلاشش را کرده که داستان را به گونه ای تحریر کند که افرادی هم که از کامپیوتر سررشته ندارند به خواندن با هیجان ادامه دهند ، اما متاسفانه مترجم کتاب کار را تقریبا خراب کرده و با ترجمه ای گاها خنده دار متن داستان را به هم میریزد ، البته اگر ایشون در هنگام ترجمه از یک متخصص کامپیوتر راهنمایی می گرفتند اثر را مناسب تر میتونستند به مخاطب تحویل بدهند .
شنیده اید که می گویند قاتل ها روند کار و قتل هایشان یکسان است ! این مورد درمورد جناب دن براون نویسنده کتاب نیز صدق می کند ! با تمام زیبایی نگارش هایش و هیجان داستان هایش ، شما می تونید یک روتین یکسان را در تمام اثر هایش مشاهده کنید : استاد دانشگاه با قابلیت های سوپر من ! ، افشاگری سیاست مداران یا مذهبیون ، یک زنی که با همراهی اش در داستان به ریتم نگارش هیجان میدهند و البته وچود یک قاتل زنجیره ای اجیر شده داستان را با تمام راز شکنی ها و معما ها تکمیل می کند !
اگر این کتاب 8-7 سال پیش بدستم رسیده بود به همه شما عزیزان پیشنهاد میکردم که کتاب را مثل یک سیب ترش لذیذ بخورید و بخوانید ! اما بعد از خواندن کتاب با 10 سال تاخیر ! و وجود فیلم هایی نظیر کتاب که به افشاگری سازمان ها میزنند ، خواندن کتاب با تمام هیجان ها نهفته اش کمی لوس می شود و نمی تواند تاثیری را که 10 سال پیش بر مخاطب داشته بر شما بگذارد.
باز هم به هنر تخیل و داستان نویسی آقای دن براون و سطح بالای آگاهی و اطلاعات عمومی و فنی ایشون که در تحریر اثراتش موثر بوده تبریک می گویم ، درود بر ایشان.
برای خرید این کتاب به زبان فارسی :
انتشارات نگارینه : http://www.negarineh.com
مترجم: آرزو کلانی
21در14سانتی‌متر، 528صفحه)
شابك: 5-93-7533-964-978
بها: 53000 ریال
چاپ نخست 1385
 

------------------------------------
تگ ها : قلعه دیجیتالی / Digital Fortress / آرزو کلانی / دن براون / Dan Brown / انتشارات نگارینه / قلعه دیجیتالی / معرفی کتاب 
اینم یک سایت دیگر که در ان کتاب های خوب را معرفی میکند : http://bookish.blogfa.com

رعنا اردکانیان ، شهریور 89 

۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه

سریال supernatural

چند ماه پیش دختر عموی عزیز یک بسته فیلم بهم داد که شامل بخش اول سریال هیجان امیز supernatural بود . قبل از دیدن فیلم به خودم گفتم برو بابا این چرندیات چیه ...! اما حاضرم با تک تک تون شرط ببندم که بعد از دیدن بخش اول فصل اول فیلم شما حاضرید که تمام شب را صرف دیدن سایر بخش ها و تمام ماه را صرف دیدن کل سریال بکنید!
عجیب تر از همه اینکه من هیچ گاه فیلم های ترسناک و ادم کشی و روحی و جنی و خرافاتی ندیدم و اصلا سبک علاقه مندی و کلاس فیلمی ام در این زمینه چرندیات نیست ! اما سریال 5 ساله supernatural با تمام سریال های ترسناک بی محتوا متفاوت است .
از مزایای سریال supernatural:
1-با این همه که کل فیلم در مورد اجنه و ارواح و شیاطین و موجودات خبیس ماورائی است اما در کل 5 فصل فیلم ، ذره ای احساس ترس دلهره آور به شما دست نمی دهد چرا که گارگردانی فیلم به گونه ایست که خشونت بیش از حد و وحشی گری مد نظرش نیست.
2_فیلم مثل داستان هزار و یک شب شما را وادار به ادامه دیدن کل بخش ها میکند . البته این حس به صورت اتومات و با تمایل زیاد در بیننده تولید میشود.
3-سریال در صحنه های متفاوت و با ادم های متفاوت و حتی موجودات ماورائی مختلف هست و در طول فیلم تنوع در همه صورت و همه مدل وجود داره و سریال خسته کننده نیست.
4-مثل تمام ترفند های هالیودی فیلم سرشار از دختران و پسران خوشتیپ و زیبا هست .  :))
5_حس اتحاد خانواده، اهمیت به ارزش خانواده ، احترام به اعضای خانواده در فیلم به صورت هدفی پر رنگ یا حتی اصلی تحریر شده.


معایب سریال supernatural:
1- دراین سریال ، اکثر شیاطین و موجودات خبیس را زن ها بازی میکردند و اکثر فرشته ها و نقش های اصلی که قهرمانان فیلم بودند را مرد ها بازی میکردند . :))
2-در فیلم نشون داد که شیطون ها سر قولشون هستند و دروغ نمی گویند اما فرشته ها موجوداتی بدون فکر که دروغ میگفتند و سر قولشان نمی ماندند و تنها اجرا کننده دستور هستند و به صورتی فرشته ها نقش تروریست را در فیلم اجرا میکردند !
3- نویسنده یا تهیه کننده فیلم ، به صورت حتم بدون مذهب و بی دین یا به صورتی لائیک بودند چرا که در فیلم به صورتی محسوس نشان داد که خدا وجود ندارد و تمام موجودات را خدا در این دنیا رها کرده و البته معنی سرنوشت و اجبار و اختیار  را به زیر سوال برد . و در فیلم پیامبری را ساخت که مشروب میخورد و با زن ها و سایر فساد های سطحی زمینی نقش یک پیامبر اخر زمونه را اجرا میکرد!
و اما نکات فیلم :
1-در دنیای ما شیاطین و خونخار ها و دراکولا ها و سایر این موجودات ماورا طبیعه فراوانند اما نکته اینه که ما به دنبال اجسام متفاوت و عجیب هستیم در صورتی که در حقیقت خون اشام ها در دنیای حقیقی افرادی اند که حق مردم را میخورند و شیاطین مردمی هستند که با دروغ و نیرنگ کاملا برنامه ریزی شده ، به اهداف خود میرسند!
2-در فیلم نشان میداد که شیاطین برای اجرای اهدافشون توسط ادمی زاد نیاز به اجازه و تمایل رسمی خود فرد دارند و نمی توانند با اجبار یک انسان را به انجام کاری وادارند و این مرا به یاد ایه ای در قران میانداخت که در روز قیامت جواب شیطان به مردمی که ادعا داشتند که تمام اعمال بدشان تقصیر شیطان است و انها بی گناه اند این است که می گوید : من تنها شما را دعوت کردم و از شما درخواست کردم و این شما بودید که دعوت مرا اجابت نمودید!
نمی دانم به شما پیشنهاد دیدن سریال را بدهم یا نه ، چرا که دیدن این سریال کاملا وابسته به میزان سطح اگاهی و شناخت شما به خود و خدا است و اگر جزو افرادی هستید که محیط اطرف و مخصوصا فیلم ها در سطح عقاید و باور هایتان تاثیر میگذارد ، پیشنهاد من اینه که از خیر فیلم بگذرید .
تگ ها: سریال ماوراء طبیعه ، سریال سوپر نتچرال ، سریال سوپر نچرال ، سریال supernatural ، سریال super natural ، سم وینچستر ، دین وینچستر ، لوسیفر ، sam winchester , dean winchester , demon ,  Jensen Ackles , Misha Collins , Jared Padalecki , SUPERNATURAL ,
رعنا اردکانیان ، خرداد 89

۱۳۸۹ خرداد ۱۲, چهارشنبه

سواد و طبقه بندی اجتماع در 2000 سال پیش و اکنون


چندی پیش به یاد تاریخ دوران راهنمایی افتادم که در ان بحث بر طبقه بندی جامعه و عدم دسترسی به سواد خواندن و نوشتن برای قشر های کشاورز و عامه بود . به ناخودآگاه زمان حال را با 3000 سال پیش مقایسه وبررسی کردم و نکته ای خنده دار و تاسف برانگیزی را دریافتم . اگر تعرف ما در 3000 سال پیش از بی سوادی و مقایسه بی سوادان با اندیشمندان و دانایان بر سر خواندن و نوشتن و دسترسی به چند کتاب معروف زمانه خویش و هم صحبتی با اهل کلمه باشد، اکنون مقایسه یک بی سواد با دانایان زمانه مان بر سر سواد و کلمه نیست بلکه بر سر سرعت بیشتر بزرگراه اینترنتی ، راحتی دسترسی منابع تحت وب ، عدم تحریمات داخلی و خارجی و بهره گیری و بهره بری از اخرین تکنولوژی های مخابرات ، موبایل و اینترنت و دنیای الکترونیکی است ! مدرک دانشگاهی که بدست می آوریم در مقایسه با 3000 سال پیش ، حکم همان بیل کشاورز بی سواد را ایفا می کند وبس! البته مزیت بیل کشاورز اینه که میتونه باهاش نون دربیاره و مدرک ما حتی همین لطف را هم در حق صاحبش در این زمونه نمی کنه....
نمی دانم با اینچنین تعریفی چند نفر از ما ایرانی ها در طبقه بیسواد جامعه اشکانیان و چند نفر در طبقه علمای صفویان قرار میگیرند ؟ نظر شما چیست ؟